Menu

Beretning for årsmøde 14. Marts 2023

image
Camilla Skouboe
13. april 2023 kl. 23:36

Beretning for UIF Fodbold Årsmøde d. 14/3-2023 

Hermed aflæggelse af bestyrelsens årsberetning for 2022.  

Indledningsvis vil jeg gerne rette en tak til alle for dette år og som har lagt deres kræfter og tid i foreningens arbejde - eller på andet måde støttet vores forening. Det være sig: - medlemmer - trænere - ledere - bestyrelsesmedlemmer - sponsorudvalg - dommere - forældre - sponsorerer -... og alle dem, der har haft deres gang i klubben. 

Medlemmer 

På medlemssiden har vi haft en stigning på 27,52 %. Vi er gået fra 149 medlemmer (tal 31.12.2021) til 190 medlemmer (31.12.2022). Skønt at der fortsat kommer spillere til! 

Generelt 

Oktoberfest 2022 havde vi håbet ville blive et brag af en fest, men inflationen har haft godt fat i Danmark og derved ikke haft de ønskede tilmeldinger. Det overvejes om et andet set up kan være en mulighed? Vi hører gerne input. 

Ungdom  

For ungdommen har de været til masser af stævner i løbet af året, i alt fra niveau C/D til A niveau og hos U16 piger kunne de igen igen kalde sig Fynsmestre – det er flot!  

U11 Drenge tog også en titel med hjem som vinder af Harte Cup 2023. 

Godt kæmpet alle årgange! 

Vi har stort set hold oprettet i alle årgange, dog er der enkelte huller og nogle hold er ramt af små årgange, hvor vi har lidt udfordringer.  

DBU Børneklub

I samarbejde med Korup har vi ansøgt om at blive DBU børneklub.  

Vi kan nu, med sikkerhed, sige, at vi har opfyldt de fire betingelser vi skulle for at få det gyldne stempel DBU Børneklub og vi forventer at holde et lille arrangement omkring påske hvor vi får overrakt vores DBU-børneklub banner af DBU Fyn. 

”DBU Børneklub” er et prædikat som alle klubber, store som små, der arbejder målrettet med udvikling af deres børnefodboldmiljø ,i samarbejde med DBU, kan sætte på deres klub, når først man opfylder de fire forudsætninger. De fire forudsætninger for at kunne kalde sig DBU Børneklub handler om at klubben skal: 

I hverdagsforstand betyder dette ikke det store, andet end det vi er vant til, idet vi allerede ”overholder” dette, men det gør at alle involverede i klubben, forældre, trænere etc. kan se hvilke værdier vi arbejder under, samt hvordan vi organiserer børnefodbolden.  

 Senior 

Vedr. KUBK så lader jeg mig fortælle at der i gennemsnit løber nogle og 30 mænd rundt til hver træning og humøret er højt, så det må kaldes en succes. 

Ydermere har de spillet sig til oprykning efter første halvsæson. Stort tillykke til dem alle! 

Igen i år solgte Senior Fyrværkeri oppe på markedspladsen ved Meny og de fik solgt godt til lokalområdet. Dejligt at så mange vil komme og støtte! 

 

Hans har hans drenge i S4.1 Pulje 2 og Hjalte S4.1 P3. 

Addie og hendes damer er også kampklar til foråret.

Jeg er blevet fortalt at Veteraner OB70 er blevet sammenlagt med Super Veteraner OB70 grundet mandefald. 

Baner/Faciliteter 

Vedligeholdelsen og driften af vores baner har jeg ladet mig fortælle, det har fungeret godt. Vi er presset på kapaciteten med de mange ungdomshold. I år har vi på ungdom lavet en træningsplan på tværs hvor vi håber det hele kommer til at fungere med Senior/OB70. 

Frank Dusi søgte om en donation ved Albani Fonden hvor vi fik hele 90.000, -. Vi siger mange tak. Disse penge skal gå til nye måltavler. Ydermere har vi afsat penge til nye udskiftningsbænke mm. Vi forventer dette igangsat snarest muligt.  

Økonomi  

Inflationen har sat sit præg på økonomien for 2022. Den aflyste oktoberfest, nyt spillertøj til KUBK Trup og mangel på nye sponsorer, er en af hovedårsagerne til at året ikke har givet overskud, samt at alle omkostninger bliver dyrere, såvel som mælken i Netto. 

Dette medvirker også vi derfor er nødsaget til at hæve kontingentsatserne: 

For alle børne- og ungdomshold med 25,- pr. halvsæson indtil 2025 

For herre senior med 50 kr. førstkommende halvsæson, derefter med 25,- pr. halvsæson indtil 2025 

For resterende hold 25 kr. pr. halvsæson indtil 2025 

Formandens ord 

Det er altid angstprovokerende at skulle være ny i noget og når man som jeg er en systemnørd og elsker at ting er sat i kasser, så er det ikke nemt at skulle starte fra bunden. Men det er ikke desto mindre det jeg er i gang med. Der er meget nyt og man starter kun et sted. Jeg tager glædeligt imod råd/vejledning – flere har også allerede modtaget 1,2, 3 – ja sågar 21 kald fra mig, og I kan være helt rolige - flere kommer.  

Ift. vores samarbejde med Korup er det jo skægt at den nye formand og jeg deler det samme navn – det gør det trods alt nemmere at huske. Vi er begge nye i vores nye opgave, men det giver også noget pondus. Vi sparrer med hinanden. Vi er enige om mange ting og det skaber en selvforstærkende effekt hos os begge som gør det sjovt at arbejde i en frivillig forening. Vi er ganske vidst to forskellige foreninger – vi er i en paraplyorganisation og det er de ikke, men opgaverne er stort set de samme og det er rart at have en allieret at man kan tage fat i når man er i tvivl om noget. Jeg ser i hvert fald frem til det fortsatte samarbejde med Korup. 

Der er kommet mange nye til i vores bestyrelse og det er dejligt! Nye kræfter, nye input. Alt kan bruges. Men for at vi fortsat skal kunne eksistere med alt det som vi gerne vil søsætte, har vi fortsat brug for initiativrige frivillige. Så tøv endelig ikke hvis der er en I kender der kunne være interesseret i frivilligt arbejde – send dem gerne i min retning.  

Uddeling 

Inden mødet afsluttes har jeg en ekstra overraskelse. 

Vi har nemlig et par der skal fejres! 

Kasper Albrechtsen modtager sølvnålen ved årsmødet 14. marts 2023 som belønning for en mangeårig indsats for klubben på en række forskellige positioner. Kasper Albrechtsen har været medlem af klubben langt før min tid og har +10 års anciennitet. Han har været træner og bestyrelsesmedlem i en årrække.  

Vi siger tak til Kasper for hans hårde arbejde! 

Addie har haft mange kasketter på i sin tid i foreningen, holdleder, træner, madmutter, nøgledame, praktisk gris-  you name it! Jeg vil derfor gerne anerkende hendes mange år i foreningen og hermed uddele en æresnål som tak for arbejdet! 

Vi siger tak til Addie for hendes hårde arbejde! 

Frank Andersen har det som vi vil betegne som en livstidskontrakt med Ubberud med egne ord. Han har gjort et utroligt stort stykke arbejde med sammenlægningen af KUBK. Han lægger mange timer i hans arbejde som træner og holdleder og selv om man står udefra mærker man hans passion.  

Også med det årlige krudtsalg er Frank synlig! Han står klar i december og sælger på livet løs til alle dem der kommer forbi i Krudtteltet. 

Vi siger tak til Frank for hans hårde arbejde! 

Tak! 

Til slut vil jeg igen sige tak til de mange frivillige, sponsorer men også de fremmødte på årsmødet.  

 

Camilla Skouboe Formand v/Ubberud IF Fodbold 

 

Luk